Vi ønsker at være åbne omkring vores handelsvilkår. Derfor har vi samlet alt hvad du behøver at vide herunder. Hvis der stadig er noget, som fremstår uklart, eller du har yderligere spørgsmål inden du handler hos os, er du altid velkommen til at kontakte os på support@billigbrillen.dk
Oversigt
- Betaling
- Fragt
- Retur (hvis du ønsker at returnere)
- Ombytning (hvis du ønsker at bytte)
- Reklamation (hvis din vare er beskadiget)
- Udlandsordrer (International shipping)
- Persondatapolitik
- Klageadgang
BilligBrillen.dk
CVR 34 83 37 37
Sdr Alle 63, 9760 Vrå, Danmark
support@billigbrillen.dk
Betaling
Vi tager imod
Visa Dankort, Mastercard, MobilePay, ViaBill.
Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Betaling med Viabill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Fragt
Din ordre pakkes og afsendes inden for 24 timer. Vi leverer med GLS til hele Danmark, inklusive ikke-brofaste øer.
Leveringstid
1-2 hverdage.
Over 99 % af vores pakker leveres dagen efter afsendelse.
Priser
Levering til GLS pakkeshop er 39 kroner. Pris for levering til adresse er 59 kroner.
Fri fragt
Der er fri fragt til pakkeshop ved køb for over 399 kroner.
Track & Trace
Alle pakker kan spores med et Track & Trace nummer. Du kan tracke din pakke via linket i den mail, vi sender til dig, så snart pakken overgår til GLS. Bemærk at du først kan tracke din pakke efter den er registreret hos transportøren.
Retur
Du har fuld returret i 30 dage. Beløbet tilbagebetales til den konto, som købet er foretaget fra. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du må gerne inden for de 30 dage fra modtagelsen give os besked per mail om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@billigbrillen.dk. Du må også gerne udfylde standardsfortrydelsesformularen, som du finder nederst på siden her. Ingen af delene er dog et krav.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller undlade at afhente den i pakkeshop uden samtidig at give os besked.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Afhentes pakken ikke i pakkeshop og dette skyldes fortrydelse, vil vi fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen. Skyldes det ikke en fortrydelse og varen skal sendes igen, vil vi opkræve en ny fragt for genfremsendelse og du skal betale for den reelle returfragt.
Retur af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Sådan gør du
Du kan købe returlabel hos os for 39,00 DKK. På den måde er du sikker på, at pakken når frem - for den er nemlig forsikret. Bemærk at du ikke betaler for returfragten før vi modtager din ordre retur, hvor vi trækker de 39,00 kroner fra din refundering.
Du køber returlabel her:
Du kan selvfølgelig også sende pakken til os på anden måde, som du selv vælger. Vi gør dog venligt opmærksom på, at i så fald er det dit ansvar, at pakken når frem til os. Så vi anbefaler, at du sender pakken med track & trace og forsikring.
Hvor meget får jeg tilbage?
- Returneres alle varer på en ordre, tilbagebetales det fulde købsbeløb (inkl. oprindelig forsendelsesudgifter.)
- Returneres kun nogle varer, tilbagebetales købsbeløbet på de pågældende varer.
- Returneres varer som er del af et sæt, mængderabat eller et pakketilbud tilbagebetales der ned til det beløb som den beholdte vare koster alene.
- Returneres kun nogle varer af en ordre, hvis købsløb har udløst rabatten: fri fragt, frafalder rabatten når de beholdte varer tilsammen udgør et købsbeløb på mindre end 399,00 kroner.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Send gerne varen tilbage i original emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Varen sendes til:
BilligBrillen
Sdr Alle 63
9760 Danmark
Bemærk at vi ikke har mulighed for at afhente pakker sendt til pakkeshop og modtager derfor kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Det er ikke muligt at aflevere pakker personligt på ovenstående adresse.
Ombytning
Ønsker du at bytte en vare, skal du returnere den inden for 30 dage (læs hvordan du returnerer her). Du skal herefter selv afgive en ny ordre på den ønskede brille via webshoppen.
Ved ombytning kan du også købe returporto af os her:
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Sådan gør du
Send os en mail på support@billigbrillen.dk, hvor du vedhæfter et billede af fejlen på produktet. Vi vil herefter vende tilbage til dig inden for 24 timer i hverdagene med en løsning.
Udlandsordrer (International shipping)
Persondata
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos BilligBrillen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på https://www.billigbrillen.dk er Nick Clausen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@billigbrillen.dk
Klageadgang
Vi går meget op i at yde den bedst mulige kundeservice, og vi er meget nemme at snakke med. Så hvis du skulle have en klage, er du meget velkommen til at kontakte os på support@billigbrillen.dk, og så lover vi, at du bliver taget godt imod.
Hvis det imod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, har du som forbruger mulighed for at sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Download fortrydelsesformular i PDF ↓
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.06.21